Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

16 Mart 2012 Cuma

Ayran çorbası


Ayran çorbası annemin uzmanlık alanına girer.Kendisi yayık yoğurduyla yapar yemeye doyamassınız ooh  ooh....Trabzon'a gitmeden ayran çorbam hazırlanır .Evlendiğim ilk yıllarda annem bana fasulye turşuyla birlikte yayık ayranı bile göndermişti.CANIM ANNEM  ....

Malzemeler
 1 çay bardağı yarma buğday
 3 su bardağı su
 2 bardağı yoğurt
 1 yumurta
 1 yemek kaşığı un
  tereyağı-sıvı yağ
 nane -tuz

Buğdayı bir gece öncesinden iyice yıkayıp düdüklü tencereye(su buğdaylardan iki parmak yukarda) koydum.Düdük tıııııssladıktan 5 dk sonra ocağı kapattım.Sabah buğdaylar tam kıvamına gelmişti.Bir taşım daha kaynattıktan sonra su,yoğurt,yumurta ve unu başka tencere iyice çırptım ve yavaş yavaş buğdayları ilave ettim.Kaynayana kadar karıştırdım.Kaynadıktan sonra tuzunu ilave ettim.Tereyağı ve sıvıyağ karışımına naneyi koyup azcık kavurdum.Veeeeeeee corbamızın üzerine döktüm.....

1 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

BU MUTFAĞIN HOŞ KOKUSU ÇEKTİ BENİ BURALARA:)
TAKİPÇİNİZİM..
BEKLERİM BENDE SAYFAMA..
SEVGİLERİMLE..
:)