Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Mart 2012 Salı

LAZ BÖREĞİ



 Hamuru için :
   1 yumurta
   1  kaşık tere yağı
   1 fincan yoğurt
   1 su bardağı süt
   1 çay kaşığı karbonat
   tuz- un
   nişasta (hamuru açmak için

Krema :
   1 lt süt
   3 kaşık un
   3 kaşık nişasta
   8 kaşık şeker
   1 paket kaymak

Şerbeti için :
   3 su bardağı şeker
   3,5 su bardağı su
   yarım limon

2 tereyağı
yarım bardak sıvı yag eritilip tatlının üzerine gezdirmek için  :))

İlk önce şerbet hazırlanır ve yoğumaya bırakılır
Hamur için bütün malzemeler iyice yoğrulur.ele yapışmayan kıvama gelene kadar un ilave edilir. hamurun üzeri örtülerek buzdolabına dinlenmesi için koyulur.
Kaymak hariç diğer malzemeler karıştırarak pişirilir.Krema ılınınca kaymak ilave edilir ve mikserle iyice çırpılır
Buzdolabından çıkartılan hamurdan 16 tane beze çıkartılır. 8 beze oklava yardımıyla küçük küçük açılır.her açılan hamurun arasına bolca nişasta serpilir.Merdane yardımıyla yapacağımız tepsiden biraz daha büyük hamur açılır.Yağlanmış tepsiye koyulur.Hamurun fazlası kenarlardan sarkıtır.Diğer 8 bezeye de aynı işlem uygulanır yalnız o tepsi büyüklüğünde olacak.Krema tepsiye dökülür üzerine hafif karabiber gezdirilir.

Tepsinin kenarından sarkan yufkalar muhallebinin üzerine kıvrılır.Açtığımız diğer yufka muhallebinin üzerine yerleştirilir.Bıçak yardımıyla istediğiniz kesilir.Biz genelde bu şekilde keseriz....

Üzerine 2 kaşık tereyağı ve yarım çay bardağı sıvı yağ eritilip gezdirilir..
Davul fırında üzeri kızarana kadar pişirilir...

Fırından çıkarıldıktan 5 dk sonra şerbeti dökülür.şerbet soğuk olucak.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

hasretim bu ara böyle lezzetlere:)ama olsa hayır demezdim:)

Neşeli Sesler dedi ki...

Allahuuuuekbeerr:))

ÖZLEMCE dedi ki...

Aylin beylikdüzündeyim bu taraflara yolun düşerse mail gönder ben sana yaparım :)

HE YAAA ALLAHUUUUEKBER .... Gel sen gel :))

fatma krbyz dedi ki...

güneş gibi parlıyo yarebbim..:)) biz bu ara bundan yicez gibi bir hissiyata sahibim..:) ne dersin blog sahibi :)))

ÖZLEMCE dedi ki...

Bir aksilik olmazsa hafta sonu inş :)) blog sahibesi :)

mutfagabuyrun dedi ki...

ben hiç denemdim ama görüntüye bayıldım canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım buna ,bende hazır baklava yufkası ile yapmayı düşünüyorum:))
ellerine sağlık çok güzel görünüyor

ayla al dedi ki...

özlem hafta sonunu yaşadık desene. denemen önce tatalım onu dimi ehli olan kiişiden .

ÖZLEMCE dedi ki...

Sevda mutlaka dene :). Hande hazır yufkadan güzel olacağını düşünmüyorum.hamuru ve açması zor değil emin ol. Ayla hafta sonu herkes göbek sahibi olucak :)

*mehtap dedi ki...

sadece iki kez yedim bu yöresel lezzeti, harika bir şey.Ellerine kollarına sağlık.

hilal dedi ki...

Merhaba ilk defa geçen sene ayderde yedim :) tadı çok hoşuma gitti..ellerine sağlık bende real'in oralarda oturuyorum:)) inşallah tanışırız..