Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

20 Mart 2012 Salı

Mısır unlu hamsi




Hamsiler balıkçıdan ayıklanmış olarak alınır.Tabi afiyetle yemek isteniyorsa.....Eğer ayıklanmadan alınmışsa aile içinde küçük tartışmalar yaşanır.Benim hamsi ayıklamam biraz uzun ve meşakkatli de o yüzden :)) Eğer ayıklanmamış sa eldivenler takılır.Sadece hamsi ve balık için kullanılan kesme tahtası çıkartılır.Bir adet hamsi kesme tahtasının üzerine yatırılır.Bıçakla önce kafası gövdesinden ayrılır daha sonra hamsinin göbişine derin bir kesik atılır ve dokunamadığım o şeyler bıçakla yardımıyla çıkartılıp temizlenir.Yarım kg hamsi için yaklaşık ayıklama süresi 1 saattir.
Bu arada söylemeden geçemeyeceğim artık resimlerimde ki sarımsı görüntüden kurtuldum :) nasıl mı?
hehe  mutfak ampullerimi değiştirerek  :)) Bu gün bloğuma ilk yatırımı yapmış oldum
Hayırlı olsun.....

 1 kg hamsi (ayıklanmış)
 mısır unu
 çiçek yağı
 tuz

teflon tavayı yazmama gerek yok:)) onu yazarsam ocağı... ocağı yazarsam çakmağı... böyle devam ederse sanıyorum ateşin bulunduğu ilk yılları da detaylandırırım :))

Ayıklanmış hamsiler mısır unu ve tuz karışımına bulanır.Az yağlanmış teflon tavaya dizilir. Ve iki taraflı kızartılır.biz hamsilerle uğraşırken eşler salatayı hazırlar :)
Sonra afiyetle muhabbet eşliğinde yenir....




6 yorum:

ayla al dedi ki...

katılıyorum ayıklanmış alınca yemeside daha güzel oluyo:)) Çok güzel görünüyo eline sağlık.

*mehtap dedi ki...

eşim kesin ayıklatır,yoksa kendisi ayıklamak zorunda kalıyor.
Ay ben hamsi kokusuna gelmiştim,nefis görünüyor.

ÖZLEMCE dedi ki...

Ayy bı gün çıkıp gelin ... Aaa bende esimemi ayiklatsam :)

neslim dedi ki...

kokusu sankı geldı özlem ellerıne sağlık:)ama bışe sorcam sen hamsıyı bıçaklamı ayıklıyosun..:)

ÖZLEMCE dedi ki...

Hee yaaa :))

neslim dedi ki...

neyse öğrendığım ıyı oldu..:)