Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Mart 2012 Cuma

Muhallebili Kadayıf Tatlısı




Tatlıyı bu akşam teyzeme gelicek misafirler için hazırladım.Teyzemle aynı apartmanda oturuyoruz bu benim için büyük şans. Onun sayesinde yeni bir yere taşınmada yaşanabilicek zorlukları yaşamadım. Hele kızım onların elinde büyüyor desem doğrudur. Anane  ve dede diyor onlara ::))
  Teyzem pek bir beceriklidir hep söylerim tencereye su koyup karıştırsa çorba olur. Tepsiye un dökse poğaça olur.Tatlının tarifinden sonra bu akşam ki masayı paylaşıcam sizlerle

Malzemler

250 gr kadayıf
1 çorba kaşığı şeker
1 çorba kaşığı tereyağı

Kadayıf, tereyağı ve şekeri bir tencerede devamlı karıştırarak kavurdum

1 litre süt ( 1 çay bardağı ayırdım)
3 kaşık un
3 kaşık nişasta
4 kaşık şeker
vanilya

Tüm malzemeyi tencereye koyup  muhallebi olana kadar pişirelim ve soğumaya bırakalım

Krem şanti ( 1 çay bardağı sütle hazırladım)
Fındık içi

 Muhallebi soğuyunca krem şantiyi ilave edelim. Eğer muhallebi ıyıce soğumadan krem şantiyi koyarsak kıvam akışkan olur :(
 Borcamımızın tabanına kavurduğumuz kadayıfın yarısını yaydım. üzerine muhallebiyi döktüm. Kalan kadayıfı üzerine yaydım ve fındıkla süsledim
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: