Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

4 Mart 2012 Pazar

Milföylü tepsi böreğim




Bu akşam eşimin iş arkadaşlarını ve eşlerini ağırladım.Bol sohbetli ve eğlenceli bir akşamdı.Tarifleri sırayla paylaşıcam sizlerle,umarım sizde dener ve benim gibi iyi sonuçlar alırsınız.Herkes eline sağlık çok güzel olmuş dedi ama gerçekten beğendikleri için mi yoksa nezaketen mi bilemedim :))

 Mazimde bu konuyla ilgili yaşanmışlık var. Yaklaşık 4 yıl önce düğünümüze gelemeyen eşimin üniversite arkadaşları evimize gelmişti.Bende en iyi şekilde ağırlamak için elimden geleni yapmıştım.Hiç unutmuyorum muhallebili kadayıf tatlısı vardı ama bilinen tarifle yakından uzaktan alakası yoktu.Tatlıyı daha önce bir arkadaşta yemiştim ve çok beğenmiştim.Bende o gün misafirlerim için o tatlıyı denedim ama tarif olmadan, kavrulmuş kadayıf ve muhallebiden ibaret sanmıştım Kadayıfları kavurdum borcamın tabanına yarısını üzerine de süt, un ve şekerden yaptığım katı muhallebiyi dökmüştüm. Kalan kadayıfları da muhallebinin üzerine dökmüştüüüüüm.  Görüntü gayet iyiydi taaa ki servis yapana kadar.tatlıyı dilimledim tabağa alıcam aman YARABBİM kadayıflar bir yana muhallebi bir yana :)) Bu problemin benimle hiç alakası yok sanıyorum muhallebi ve kadayıf birbirlerinden elektrik alamamışlardı.Neyse bir şey yaptım servıs tabağında bütünleştirdim. Utanmadan servisimi de yaptım.Arkadaşlar muhallebiyi yalancı tavuk göğsü niyetine yediler.Kadayıflar tam kadro tabakta kalmışlardı. Yani kendilerince yenmekten kurtulmuşlardı.Ve bu arkadaşlar giderken' her şey çok güzel olmuş ellerinize sağlık' demişti. Bilmem anlatabildim mi ?
Artık böreğimin tarifini sizlerle paylaşabilirim..

Malzemeler
 8 adet milföy
 1 adet yufka
 1 yumurta 
 1 çay bardağı süt
 1 şişe soda
 3 yemek kaşığı sıvı yağ
 peynir
 maydanoz

Dört adet milföy borcamın tabanını kaplayacak şekilde merdaneyle açılır.Üzerine yufkanın yarısı didiklenir ve peynir maydanoz karışımı ve 3 kaşık sıvı yağ dökülür.Kalan yarım yufka peynir karışımının üzerine didiklenir. 4 adet milföy açılarak böreğe kapak yapılır.Dilimledikten sonra süt ,yumurta ve soda karışımı üzerine dökülür. 15 dk sonra 170 derece fırında pişirilir .Bir dilimle başlanır sonra bir bakılır ki tepsi boooooş :))


3 yorum:

neslim dedi ki...

aaa tepsi neden boş acaba..:) ellerıne sağlık bende denıycem bakalım nasıl olcak..:)

Neşeli Sesler dedi ki...

Özlem şu an kendi kendime gülmekten ölüyorum...
Resme bakıyorum ya bu çok ince benimki niye bu kadar kalın diyorum....
Meğer ben 4 yufkayı altına ince ince açıyorum araya didik işini sonra 4 yufkayı da üzerine teker teker açıyorum:))))))
Allahuekberr:)))

ÖZLEMCE dedi ki...

Bu kadar kolay tarifi gayet güzel zorlastirmissin :) bide senin yaptığın gibi deneyeceğim hangisi daha iyi sonuc vericek bakalım .optum.