Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

14 Mart 2012 Çarşamba

Kısır


OOOhh oooh  pek severim kendisini  :)))
Her kısır yediğimde 'ya bana dokunuyor bidaha yemiyicem ' diyorum ve dayanamayıp yiyorum.Trabzon'da çok sevdiğim bir komşumuz vardı. Annem. onlar bizim ateş komşumuz derdi hep :)) Çok iyi insanlar yaa ALLAH RAZI OLSUN..Kısır yapmayı ondan öğrenmiştim
Trabzona her gidişimde  kısırı hazırlayıp çağırır beni :)) Tabi sadece kısırla kalmaz  :))


Malzemeler
 2 su bardağı kısırlık bulgur
 2 kaşık biber salçası
 1 çay bardağı zeytinyağı
 2 tane kuru soğan
 yarım demet maydanoz
 2-3 marul yaprağı ve yeşıl soğan
 1 diş sarımsak
 kekik,nane,pulbiber
 1 çorba kaşığı nar ekşisi
 tuz limon

kapaklı bir kapın içine bulguru koyup üzerine bir su bardağı kaynamış suyu döktüm ve kapattım.Yaklaşık yarım bu şekilde dinlendirdim.Kapağını açıp bulgurun iyice soğumasını sağladım.Soğanları ince ince doğrayıp,sarımsak ve salçayla beraber elimle iyice ezdim :))) Daha sonra diğer malzemeleri koyup karıştırdım.Kek kalıbına koyup ters çevirerek bu şekli verdim. Maydanoz ve havuçla süsledim.

2 yorum:

fatma krbyz dedi ki...

ımMm canım çekti yaa :(

ÖZLEMCE dedi ki...

yaparım sen gel :))