Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

21 Mart 2012 Çarşamba

Tepside kumpir


Bir önceki postta yazdığım gibi bu gün komşularımı ağırladım evimde.. sanıyorum on iki kişiydik..Ben misafir ağırlamayı yedirip içirmeyi pek severim.Biz dedemizden böyle öğrendik :)
Benim dedem (annemin babası) ahçıdır. Hemde eskiiiiiiii ahçılardan artık kendisi emekli oldu.Bizim orda insanlara lakap takarlar.Dedemin lakabı köfteci dir.Çok uzun yıllar Trabzon' da lokantası vardı. Dedem lokantada herkesi yemek yerken görmeye alıştığı için evine gidenlere de sürekli bişeyler ikram eder. 'hadi kızım bir şeyler getirin yesin bu insanlar' der hep   :))
 Birde evinize gelenin ikram ettiklerinizden yememesi ne kadar üzücü....
Ama bizim için değil o güzel lezzetlerden tadamadığı için   :)))))  hiiii

Ben misafir ağırlayacağım zaman kafamda yapacaklarımı belirlemem yaklaşık 3-4 saat sürer.Çoğu zaman yapıcakları yazarım.Yoksa eşime her yapıcaklarımı saymamda mutlaka değişiklikler olur.Komşularım içinde iki gündür kuskus salatası yapmaya karar vermiştim.Hatta nasıl oldu anlayamadım birde baktım patates soyup düdüklü tencerenin içine koyuyorum.Düdüklü tencereyi ocağa koyduktan sonra aklıma garnitürün olmadığı geldi.Ve ben alış verişimi kuskus salatasına göre yapmıştım :)

Asıl ev hanımı evde olmayan malzemelerden bir şey yapabilendir.Yani eşini başarıyla markete gönderebilende denilebilir buna :)))

Malzemeler
  patates
  garnitür
  salatalık turşusu
  mısır
  süzme yoğurt
  közlenmiş biber
  kaşar
  tereyağı
  kırmızı biber- nane -tuz

Patatesler kabukları soyulup haşlanır.diğer taraftan yoğurt,sarımsak,garnitür,mısır,salatalık turşusu (doğranıp) iyice karıştırılır. Haşlanan patatesler iyice ezilir ve ezilirken tereyağı,tuz ve kaşar ilave edilir.Tereyağı ve kaşar için ölçü vermedim tercihe göre koyulur.Borcama üzeri düz olacak şekilde yayılır.Patateslerin üzerine yoğurtlu karışım dökülür.Üzerini süslemek için yazın közleyip kavanozlara koyduğumuz kırmızı biberlerden şeritler halinde dizilir.Aralarına nane ve kırmızı biber tereyağında hafif kavrularak dökülür.Sonra afiyetle yenir.......

6 yorum:

neslim dedi ki...

ozaman bu eşının marıfetı oldu senın değil..:) eşlr olmasa bız ne yapardık..:)

ÖZLEMCE dedi ki...

Marifet garnitür akmaksa ben sana bir koli alacam sana :)

neslim dedi ki...

marıfet garnıtur almakta değil markete alışverışe gıdende..:)evde olan malzemeden herkes yemek hazırlar..:P

ÖZLEMCE dedi ki...

ALLAH ALLAH....

neslim dedi ki...

hehe çok kötüyüm..:))

birincisin dedi ki...

Bloguma bıraktığın yoruma teşekkür ediyorum.Çünkü beni sana getirdi:)Takibe alıyorum bende seni:)İzleyicim olduğun günden beri bloguna ulaşamadım,ama iyi ki sen geldin yorumunla sana geri dönebildim.:)Arkadaşım sana naçizane bir tavsiyede bulunmak istiyorum profilini düzenleye girerek bağlantı adresini yaz ki sana ulaşılabilsin.KUMPİR ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR,ELLERİNE SAĞLIK...SEVGİLERİMLE:)